Presentació
És bo que treballadors, treballadores i gent normal vulguin conèixer “alguns” textos bíblics (pocs i bons), sobretot textos que siguin poc religiosos i molt humanistes. Justament jo afirmo que són així, precisament, els més lligats, de veritat, a qualsevol nexe, directe o indirecte, divino-humà. Efectivament, s’escau que tot allò que ve, o podria venir, del Creador o de Jesús, no acostuma a ser gaire “religiós”. I no és pas una cosa paradoxal, com es podria pensar, sinó que és lo més normal del món. Acostumen a ser, en canvi, molt humanistes.
Desconfiem de lo que sigui “molt” religiós. No vull pas dir que no ho hagi de ser, però en la mesura justa, i sempre, sempre, només per a qui sigui creient. Però lo humanista ha de ser, sense complexos de cap mena, fortament compartit.
És amb aquest esperit que dono a llegir, a qui vulgui fer-ho, unes molt curtes narracions bíbliques especials per estimular a fer el bé.
Presentación
Es bueno que trabajadores, trabajadoras y gente normal quieran conocer “algunos” textos bíblicos (pocos y buenos), sobre todo textos que sean poco religiosos y muy humanistas. Justamente yo afirmo que son así, precisamente, los más ligados, de verdad, a cualquier nexo, directo o indirecto, divino-humano. Efectivamente, resulta que todo aquello que viene, o podría venir, del Creador o de Jesús, no acostumbra a ser muy “religioso”. Y no es algo paradójico, como se podría pensar, sino que es lo más normal del mundo. Acostumbran a ser, en cambio, muy humanistas.
Desconfiemos de lo que sea “muy” religioso. No quiero decir que no lo tenga que ser, pero en la medida justa, y siempre, siempre, solo para quien sea creyente. Pero lo humanista tiene que ser, sin complejos de ningún tipo, fuertemente compartido.
Es con este espíritu que doy a leer, a quien quiera hacerlo, unas muy cortas narraciones bíblicas especiales para estimular a hacer el bien.
Antoni Ferret